16.08.15

Eerste week

Hoi, olen juba nädala veetnud Hollandis ja tekkinud on palju muljeid, kohtunud väga paljude inimestega nii YFUst kui ka väljaspool YFUt. Esimene nädal on olnud väga väsitav, lõbus, seiklusterohke. Kõige lihtsam oleks öelda selle esimese nädala kohta üks suur sasipundar. Alustades siis selle kõige algusest.

ENNE ÄRALENDU
Alustasin pakkimist alles eelmisel õhtul, mis ei olnud väga hea idee, kuna tegelikult oli vaja ikka päris paljudele asjadele mõelda, mis kõik kaasa on vaja toppida. Vaid mõned tunnid enne kodust lahkumist sain viimased asjad kohvrisse topitud. (Tüüpiline mina) Autoga lennujaama sõites leppisime perega kokku, et keegi ei hakka nutma, tulen ju kohevarsti tagasi. Aga sinna autosse see kokkulepe jäigi, sest kui mul oli aeg läbi turvaväravate minna nägin kuidas mu noorem õde lahinal nuttis, mis minulgi pisarad voolama pani. Samuti olid mind saatmas ka Maris ja Hanna, keda viimasena nägin ning viimase asjana pärast turvakontrolli läbimist nägin Hanna naeratust ning Marise kaunist sõrmeviibutust :D Oh, kuidas ma jään neid neidusid igatsema. Samuti nägin lennujaamas sees ka Karinit, keda oli nii vahva ja tore ja armas näha ning veel viimast korda sain kellegi tuttavaga rääkida ja kallistada ning viimaks kell 18.10 oligi aeg Eestimaa tolm oma jalgelt pühkida. 

Mu lemmikud neiud 



Hollandisse kohale jõudes pidin koos hostavanematega sõitma kolme rongiga enne, kui lõpuks Meppelisse jõudsime ja pärast lühikest autosõitu lõpuks kohale jõudsime. Olin oma uues kodus olnud vaevalt pool tundigi kui elekter ära läks, mis siin harva juhtub. Kell lõi kaksteist ning tähistasime pimeduses  hostema "uut aastat" nagu tema ütles ehk siis tema sünnipäeva, mis oli väga armas. 

ESIMENE PÄEV
Toimus hostema sünnipäevapidu ning tutvusin väga paljude inimestega ning endiselt ei mäleta ma päris kõikide nimesid ning sellest on mul päris kahju, kuna kõik olid nii toredad. Sel päeval sain ka proovida oma rattasõidu oskusi ning need polegi nii roostes. Sõitsin koos peretuttavaga oma uue rattaga ning vaatasime Wannerperveen'i ümbrust. See küla on väga kaunis, paljudel majadel on rookatused ning senimaani pole ma  kordagi näinud ühtegi lagunenud ega koledat maja niisama seismas. Kõik on hästi hoolitsetud ning aiad on vägevad. Sain ka teada, et elan ühe väga huvitava küla nimega Giethoorn lähedal ning kavatsen kindalasti sealt läbi käia. Nimelt on selles külas ainult kanalid ning autosid sinna ei lasta, muidugi on ka erandeid. 
Jalgrattatee ja kanal Giethoorni
KOOL JA SISSEKIRJUTAMINE
Järgnevatel päevadel käisime hostemaga mind Steenwijk'is sisse kirjutamas ning samuti ka koolis, mis on üüratult suur. Jalgratta parkla on suurem kui autoparkla ja ma tõsiselt kahtlen, et esimesel koolipäeval, mis on ülehomme, oma ratta kohe üles leian. Maris ma panin su kingitud rattakella oma rattale külge :D  Koolis hakkan ma käima VWO 5. klassis, mis on siis võrdne Eesti 11.klassile. Koolisüsteemist ei saa ma endiselt aru. Hakkan käima samas klassis, kus käisid ka eelmised vahetusõpilased. Kuid kindlasti ei ole ma ainus uus õpilane seega usun, et esimene koolipäev ei tule nii hull, kui ma esialgu arvasin.

BOOT CAMP 2015 
See oli siis neli päeva kestev YFU laager, kus õppisime Hollandi keelt ning see sarnanes ka Eesti ELO'le. Räägiti, kuidas, mida tegema peaks jne. Esimesel päeval mängiti palju tutvumismänge ning üleüldiselt oli tegemist väga väsitava päevaga. Kõik õpilased jagati nelja keelegruppi ning mind paigutati teise gruppi ehk siis esimene on kõige rohkem oskajad ja neljandas olid siis alles väga algajad. Läks vist hästi :D
Teise päeva hommikul oli äratus kell 7.45 või noh minu jaoks mitte. Jah ma magasin sisse lausa 3h. Tuli välja, et ma ei kuulnud hommikust pottide ja pannide peksmist. (Pürksi treenib ikka päris hästi välja :D ) Magasin maha hommikusöögi, keeletunni ja kohvipausi ning sain just üles selleks ajaks kui hakkas orientatsioon.
 Järgmise päeva õhtuprogrammi ajal õnnestus mul ka laua ja seina vahele kukkuda nii, et ma ise välja ei saanud. Aga kuna see olen mina, siis ma isegi ei imesta, kuigi mul oli ikka väga piinlik seal upitada. :))))  Samal õhtul ehitasime ka kõrtest torni, mille meie tiim kuidagi imekombel kinni pani, sest meie torn seisis puhtalt tahtejõul vist püsti ;D
Kolmanda päeva õhtul tegime ka oma riigi esitluse teistele õpilastele. (Iga riigi õpilased pidid seda tegema) Meeli klopsis kokku video, mida teistele ka näitasime. 
Viimasel päeval jätsime kõigiga hüvasti ning sellele eelnes pikk pildiseeria.
PS. Meeli aitäh, et oma postituse varem valmis tegid! Näppasin sult mõned pildid :D



Meeli ja tema natukene ebaõnnestunud massaažirong
Groepje twee

Meie vapustav joogikõrtest torn

Tervitused Tambeku elanikele :D 
Kõik VÕP'id
De Glind- koht, kus meie laager (AAS) toimus
Väike osa VÕP'idest
TÄNA, 16.AUGUST
Täna toimus Frederiksoord'i Koloniaalmuuseumis Koloniaalpäev. Külastasin seda koos hostisa ja hostvennaga. Inimesed riietasid täna end seal nii nagu seda tehti tol ajal ning nad valmistasid erinevaid tollele ajale iseloomulikke asju. Nende seas ka minu hostema, kes ketras alpaccavilla. Üks kõige omapärasemaid asju, mis ma nägin olid vahvlirauad, mida kasutati lõkke kohal. Pilti ma neis teha ei saanud, aga need nägid välja umbes taolised
Lisaks veel olid seal paar nn eelajaloolist Hollandi jalgratast, loomad jne. See muuseum on sarnane meie  Vabaõhumuuseumiga. Lisaks oli seal palju loomi jne jne Jõudsime muuseumisse, kui ilm oli veel ilus ning ühtegi vihmapilve polnud näha. Olime seal vaevalt 20 min olnud, kui hakkas tibutama ning ei möödunud viit minutitki kui vihma kallas nagu oavarrest. See on vist asi, millega aasta jooksul harjuma pean.

Hollandlase parim sõber



Muuseumi sissekäik




Õnneks olid meil vihmavarjud kaasas


That's about it :) 
Veel liefs, Krista 








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar