23.08.15

Esimene koolipäev, Giethoorn ja Sail Amsterdam

Esimene koolinädal on möödas ning oma laiskusest üle saanud otsusatsin midagi ikka siia ka kirjutada. Esimese koolipäeva hommik algas võrratult hästi, arvestades seda, et pidin ärkama 6.20 ning ennast selleks ajaks ka üles ajasin, sest need kes mind tunnevad teavad, et ma magakas terve päeva maha kui mul ainult võimalik oleks. Hommikusöök söödud oli aeg ratta selga istuda ja oma esimene sõit ära teha.
Alguselt tundus 8km sõitmine ikka päris hirmutav, aga õnneks sõitis hostisa minuga esimesel hommikul kaasa ning jõudsime ilusti kohale. Tunnid algavad 8.15 ning üks tund kestab 50 min, vahetunde tundide vahel pole, kuid 5. ja 6. tunni vahel on söögipaus, kus kõik õpilased saavad järjekordselt oma võileivad välja võtta ning neid mugima hakata. Aga kuna ma olen vahetusõpilane, siis on mul eriti hea meel nende vabade tundide üle. Esimesel koolipäeval läksin esimesse tundi ning seejärel alles kuuendasse. Mõnusad 4 tundi linnale ringi peale tegemiseks. Aga enne linna minekut pidin saama üle suurest takistusest, nimelt oma ratta hoidlast kättesaamine, sel hetkel kui olin kooli jõudnud oli seal, kuhu ma oma ratta parkisin mõnusalt ruumi ning oleksin oma ratta ilusti kätte saanud, aga nii lihtsalt ei läinud.


Kui ma lõpuks oma ratta pärast teisi rattaid ümber tõstes kätte sain, sõitsin lõpuks linna peale kondama, palju ma ei teinud, kuna kartsin, et eksin kuidagi ära, käisin kohtades, mis mulle tuttavad on ehk siis võrratu HEMA, kus leiad pea kõike kaasaarvatud ka imehea kohv ja kook.


Umbes neljandik ratastest kooli rattahoidlas


Õppeainetest oskan rääkida vaid nii palju, et matemaatika ja kehaline on ainukesed ained, kus ma ei pea olema sellise näoilmega nagu "Palun ütle veel üks kord hästi aeglaselt, mida sa soovid, et ma teeksin ma ei saa muidu aru ja ah tead mis, palun korda ennast veel sest ma ei saanud ikka aru" Ning bioloogia on väga vinge, nimelt mängitakse tundides erinevaid mänge, et kõik õpilased ikka aru saaksid, kuidas see inimese keha ikka töötab. Õpime hetkel vereringet ning järgmisel nädalal hakkame veisesüdant lahkama ja seda uurima. Tundub vahva, kuid ma ei oska öelda, kui toredaks ma seda siis pean kui see hetk käes on.

Kolmapäeval sain Soome vahetusõpilase Jenniga kokku ning vahetasime oma esmamuljeid oma kooli ja pere kohta. Ta elab minust 11km kaugusel ning käib minuga samas linnas koolis. Käisime ka Subways "õiget" võileiba söömas ehk saiaviil, kus ei ole ainult üks asi peal nagu siin tavaks on. Püstitasime eesmärgiks, et aasta lõpus oskame hollandi keeles endale sealt midagi tellida :D Istusime tükk aega ka Ijsmakers'is kui äkki üks hetk vaatas Jenni kella ja ütles, et me oleme juba kaks tundi istunud ja linna peal olnud. Kell oli peaaegu kuus ning me mõlemad olime üsna paanikas, kuna meie peredes süüakse kell 6 õhtust ning mul on koju sõita u pool tundi ning tal lausa kolmveerand tundi.

Finally üks "õige" võileib


Giethoorn
Paat maja ette pargitud.
Tegemist on külaga, kus ei ole autoteid, inimesed peavad oma maja juurde pääsemiseks sõitma paadi/jalgrattaga või enda auto parkima küla servale ning hoopis jalutma. Seda kutsutakse Madalmaade Veneetsiaks ning aasta jooksul käib seal väga palju turiste ning sildidki olid hieroglüüfides, mis maa omades, ma ei tea. Aga turiste oli sellel päevalgi seal piisavalt. Suurimaks katsumuseks seal olles oli minu jaoks jalgrattaga üle silla sõitmine. Kartsin kohutavalt, et kukkun sisse oma jalgrattaga ning ei saa sealt enam välja, seisin tükk aega silla ees ning esimestest sildadest läksin üle jalgratas käe kõrval. Siiski otsustasin oma julguse kokku võtta, ometigi pean ju aasta jooksul piisavalt kanaleid ületama. Aga see kohake oli kohutavalt kaunis ning oleks võinud sinna kauemakski jääda, aga järgneval päeval oli vaja kooli ning tööle minna.  BTW Ma elan sellest külakesest vaid 30min rattasõidu kaugusel, mis on lihtsalt super :)
Sildade peal olid inimeste "aiaväravad"


Bert Haanstra kuju 

SAIL Amsterdam
Käisin tollel üritusel laupäeval ehk see tähendas minu jaoks järjekordset varakult ärkamist. Pidime sõitma Meppelisse ning seejärel sealt 7.56 rongiga sõitma Lelystad'i ning sealt järgmise rongiga juba Amsterdami. Kohale jõudsime sinna pool kümme ning rongijaamast sõitsime edasi Cacaohaven'isse, mis on oma nime vääriline, kuna seal läheduses asus kakaovabrik vms ning terves lähiümbruses oli tunda puhast šokolaadi/kakao lõhna, mis oli imeline. Oleksin võinud terve päeva kasvõi seal veeta :D Cacaohaven'is oli ka meie laev, millele hostisaga minema pidime. Laeva nimi oli J.R. Tolkien ning lihtsalt terve see päev kujunes nii võrratuks. Päike paistis ning kohal oli väga palju rahvast. Laevaga sõitsime kanalil 5 tundi ning lõpuks kella kümnest koju jõudes olin nii väsinud, et kohe kui mu pea patja puudutas ma magasin ka. 








Tsauka, Krista

2 kommentaari: