23.04.16

Den Bosch

15.-17. aprillil veetsin koos oma hostperega pika nädalavahetuse kuulsa Hollandi kuntsniku Jheronimus van Aken'i (Bosch'i) kodulinnas 's Hertogenboschis ehk Den Boschis.
Ma polnud veel kordagi selle vahetusaasta jooksul nii palju ja nii head toitu söönud kui tol nädalavahetusel. Nagu mulle ka hostpere ütles, et inimesed Lõuna-Hollandis armastvad palju head toitu, see vastas ka omal moel tõele, sest isegi kui tavalises kohvikus võileiva tellisime olid need esiteks hiiglaslikud ning peale selle oli lisaks sellele veel kõrval palju muud maitsvat.

Aga täiesti algusest.
Kool sai mul sellel nädalal juba neljapäeval läbi, sest mu reedesed tunnid (kaks tundi keemiat) jäeti ära :)
Reedel pakkisin kõik asjad kokku ning pärastlõunal hakkasimegi sinna sõitma. Kohale jõudsime kella kuue paiku õhtul. Ööbisime kuskil kämpingulaadses kohas, seal oli ikka väga külm, aga mina külmavares jäin ellu. Järgmisel hommikul ärkasin üsna varakult, kuna pidime kekslinna minema. Seal alustasime linnatuuri vaatamisväärsustega. Selle jaoks kasutasime IZI app'i telefonis. (Soovitan väga, tuleb kasuks :D )
Kui lõpetasime tuuriga, käisime keldrikohvikus lõunat söömas ning peale seda otsustasime hostemaga šoppama minna, njah :D Hostema vedas mind mööda poode ringi, et ma ikka midagi suvist ostaksin.
Pärast seda tuli meil kahel meelde, et meil oli ju hommikusöögiks saia vaja osta. Leidsimegi toiduturul sobiva letti ning valisin endale meelepärase saia välja. Kui hostema maksma hakkas, hakkas ta müüjaga juttu rääkima, kes oli umbes 20-aastane noormees. Hakkas siis pajatama, et ma olen ikka naljakas neiu, keda peab mööda poode vedama šoppama. Pidin maa alla vajuma :D aga sellise asjaga hakkan juba harjuma, nagu siin tavaks kõigest räägitakse kõigile, ka võhivõõrale.

Päris mitu tundi hiljem läksime ka lõpuks Põhja-Brabanti muuseumisse, kus Bosch'i näitus aset leidis. See mees on/oli geenius.
Näitusel pilte teha ei tohtinud, seega kui sa tema töödega tuttav ei ole siis mine Googelda Jheronimus Bosch ja imetle natukene, kui sa oled kunstihuviline. Super. Pärast näitust olin nii väsinud, et mu aju ei olnud lihtsalt enam suuteline enam Hollandi keelt rääkima ega ka inglise keelt. Need tööd olid lihtsalt nii detailsed, võrratu. Muuseumis veetsime tubli 4 tundi.

Järgmisel päeval, pidin järjekordselt varakult ärkama, kuna hostema tahtis Den Boschis oleva katedraali tippu ronida, kuid piletid läksid müüki kell 10 hommikul.

Poole 11st leidsingi ennast värisedes katedraali tippu ronimas, seni kuni ma alla ei vaadanud oli kõik korras. Nimelt ma kardan kõrgust, aga lõpuks kui tipus olin ning katedraali katusekorruse seinast kinni sain võtta, oli kõik jälle parem, kuni pidin jälle alla ronima :D

Pärast seda läksin hostisaga koeri jalutama ning kohe pärast seda pidime jälle liikvele asuma, sest meil olid piletid Den Bosch'i linnaaluste veeteedel toimuvale paadisõidule.

Ahhh, so pretty and scary at the same time.

Linna oli paigutatud palju skulptuure, mis on saanud inspiratsiooni Bosch'i maalidest

Bosch ise


Kurikuulus katedraal


Vahukoorekreemiga täidetud koogike, mis oli kaetud šokolaadiga. Bosche bal










Järjekordne skultuur Boschi ainetel



 See linn on saanud koha minu südames

Tadaa, Krista





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar